Проф. Михаил Мирчев
Рождена дата:
24 Октомври 1954, София
Образование:
1979 – висше образование, сп. “философия, социология” СУ “Св. Климент Охридски”
Научни степени и звания:
1986 – д-р по философия-социология, ВАК
1989 – ст.н.с. II ст. по социология, ВАК
1998 – доцент по социология в БСУ, 2005 – в УНСС
2009 – д.с.н. доктор на социологическите науки, ВАК
2010 – професор по социология, ВАК
Ползвани езици:
английски, италиански, руски
Професионален опит:
2012-2018 |
Member of the FEPS Scientific Council
Foundation for European Progressive Studies
|
2010-досега |
Професор по социология в УНСС (Университет за национално и световно стопанство), катедра “Икономическа социология” и катедра „Политология”
|
2009-2012, 1997-1999
|
Член на Борда на БСА
|
2006-2009 |
Член на Научна комисия по обществени науки, ВАК към МС
|
2005-2010 |
Доцент по социология в УНСС, катедра “Икономическа социология”
|
2000-2002 |
Ръководител катедра “Социални дейности” в БСУ (Бургаски свободен университет)
|
1998-2005 |
Доцент по социология в БСУ, катедра “Социални дейности”
|
1993-досега |
Научен ръководител на АССА-М (Агенция за социални проучвания и анализи)
|
1990-1992 |
Директор на НИИМ (Национален институт за изследвания за младежта)
|
1986-1990 |
Научен секретар на НИИМ
|
1979-1992 |
Социолог-изследовател в НИИМ
|
Членство в професионални организации:
Основна изследователска ориентация:
- социална стратификация и мобилност, икономически активно и неактивно население;
- теория на дейността, социална активност и иновации;
- възпроизводство на населението, социология и демография на семейството, социализация на младежта и децата;
- теоретични изследвания по социално управление, политически и властови структури, политически маркетинг, публична комуникация и обществено мнение,
- емпирични изследвания на жизнения стандарт, икономическата активност, покупателна способност, икономически мотиви за емиграция, източници на доходи и форми на спестявания;
- емпирични изследвания на политическите институции и начини на функционирането им, формиране и реализация на лидерските групи;
- изследвания на общественото мнение по актуални събития, ценностни ориентации в масовото съзнание, граждански нагласи и политически избор;
- емпирични изследвания на децата и младежта, на семейството и брака, междупоколенчески взаимоотношения; репродуктивно поведение и нагласи; сексуална култура и поведение;
- eлекторални изследвания и прогнози, мониторинг на формиране и изява на политическа ориентация и за избор при гласуване; провеждане на изборни кампании;
- методика и мониторинг на нагласи и оценки, мотиви за участие и форми на активност на пълнолетното население в сферата на финанси, банки, застраховане, приватизация; икономическа и бизнес активност, семеен бизнес; динамика на материален стандарт и качеството на живота;
- маркетингови изследвания и анализи в пазара на недвижимо имущество; безалкохолни напитки и сокове, и бира; електронни медии и преса; банкови и застрахователни услуги; и др.;
- консултиране на фирми за организационно оптимизиране, изграждане на екипи, подбор на кадри, развитие на човешките ресурси, търговски маркетинг и мониторинг на развитие.
Обратно към началото
|